JEROEN BLANKEVOORT OVER 20 JAAR REVERT95!

Hebben jullie er nooit aan gedacht om uit te breiden naar bijvoorbeeld Amsterdam?
Nee, Haarlem is onze stad, hoewel het soms net een dorp is. Het feit is wel dat het zich soms beperkt doordat het niet echt een grote levendige studentenstad is, waardoor toch veel 18, 19, 20 jarige op een gegeven moment naar Amsterdam, Rotterdam en Utrecht trekken. Aan de andere kant is Haarlem echt onze stad. We kennen de stad door en door, alle plekken en veel mensen. We hebben altijd een groot lokaal besef gehad, we willen het doen met de scene, voor de scene en door de scene.
De webshop hebben we nu natuurlijk al sinds 2009 waarmee we intussen een wereldwijd bereik hebben. We versturen wereldwijd. Het is alleen wel anders dan je een fysieke shop hebt in Amsterdam. Dan heb je een mogelijkheid om een scene op te bouwen en meer te doen. Aan de andere kan heeft Amsterdam al veel te veel skateshops. Dus ik denk dat het geen noodzaak is in Amsterdam

Revert-Jeroen-Blankevoort-Ollie

Jeroen Blankevoort – Ollie in 1995

Vroeger kwamen mensen alles passen in de winkel en konden ze eerst op 10 boards staan voor ze iets kochten. Nu zijn jullie volop bezig in de online game. Hoe staan jullie in die ontwikkelingen?
Ik denk zeker dat je skateboards goed moet aanvoelen. Maar met schoenen bijvoorbeeld is het anders. Op een begeven moment heb je je favoriete schoen of je merk. Dan weet je wel wat je nodig hebt. Met hardware is dat wat mij betreft wel echt iets persoonlijks. Dat proberen we zo goed mogelijk online te laten zien, maar het is natuurlijk anders dan is het echt is. Aan de andere kant denken we dat skaters steeds beter weten wat ze kunnen verwachten van een merk. Daardoor gaat dat wel steeds beter.

Ik denk vooral dat de belevenis vooral heel belangrijk is. De gezelligheid, de kennis van de medewerkers in de winkel. Wat dat betreft merken we ook dat het in de winkel nog steeds druk is.

Waarin denken jullie je te kunnen onderscheiden als online shop van de grote bedrijven als bijvoorbeeld Wehkamp en Bol.com?
Als Revert kunnen wij ons zeker blijven onderscheiden van de massa, alleen het onderscheid van andere soortgelijke winkels is wel moeilijker geworden. Je kunt heel snel zien welke merken winkels verkopen, dus je kunt heel makkelijk afkijken van elkaar. Wij kunnen en moéten onszelf ook willen en blijven onderscheiden. Wij doen sinds dag één al hetgene dat we altijd hebben gedaan; skateboarden en snowboarden. Ik denk je met je je met kleine niche merken jezelf kunt blijven onderscheiden.

Met wat voor merken doen jullie dat bijvoorbeeld?
Ja, we zijn altijd opzoek naar nieuwe merken. Turbo Kolor is een goed voorbeeld. We zijn altijd opzoek naar de kleine obscure skateboard merkjes. Zo als Life Extension, dat nog niet zo bekend is. De kleine opkomende merken. Je ziet sowieso dat er op het moment een tegendraadse beweging is van ‘’voor skaters, door skaters’’ van een Fucking Awesome tot een Welcome Skateboards, Polar, Palace en al dat soort merken, en daar zullen we altijd naar opzoek blijven. Wij proberen ons dus te onderscheiden door die kleine nieuwe obscure merkjes te verkopen.

Revert-Jeroen-Winkelpui

Revert Anno 1999 aan de Kleine Houtstraat 30

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

LATEST POSTS

11mayAll DayRed Bull Skate Event

26mayAll DayCarve & Coffee at Griftpark

29junAll DayBlue Tomato Best Foot Forward – Belgium

06julAll DayBlue Tomato Best Foot Forward – NL

13julAll DayVery Special Flatspot Event

27julAll DayMonster Euro Tour – NL