REVIEW: MOUNTAIN DEW X BRAINFARM ‘WE ARE BLOOD’ VIDEO

Tijdens onze Dew Tour trip naar Los Angeles met Shajen Willems en Patrick Reins kregen wij de kans om de World Premiere van de Mountain Dew X Brainfarm ‘We Are Blood’ bij te wonen. Natuurlijk laten wij zo’n kans niet schieten. Na een té dikke trailer en veel gehoord te hebben over de film waren onze verwachtingen dan ook vrij hoog. De Dew Tour pakte groots uit tijdens de première in het ACE hotel. Na de nodige free drinks & snacks was het dan eindelijk tijd voor de video. Samen met skateboard legends als Tony Hawk, Lance Mountain, Kaspar van Lierop, Nyjah Huston en vele anderen bekeken we de allereerste screening van de film. Op groot scherm, en met het beste geluid dat je je kunt voorstellen.

Algemene indruk:
‘We Are Blood’ is een film die niet alleen gericht is aan skateboarders, maar ook aan een groter publiek. Filmmaker Ty Evans wil heel duidelijk een boodschap over brengen met de film, en dat is hem gelukt. ‘We Are Blood’ is geen skateboard film zoals je hem gewend bent. “We don’t need language, we have skateboarding” is de rode draad door de film. Skateboarden zit bij de meeste skaters in het bloed. Ben je eenmaal hooked, dan kom je er ook maar moeilijk vanaf. Waar je ook woont, hoe rijk of hoe arm je ook bent, het gevoel van skateboarden is overal ter wereld hetzelfde en het verbind mensen met elkaar. Wat skateboarden is, hoef je aan een skateboarder niet uit te leggen, maar het grote publiek valt skateboarden moeilijk uit te leggen. Ty Evans laat in ‘We Are Blood’ laat de verschillende aspecten zien van wat nou echt skateboarden is. In de film trekt Paul Rodriguez samen met een crew van totaal verschillende skaters de wereld over naar de grootste skateboard Mekka’s ter wereld. Denk hierbij aan Los Angeles, waar het skateboarden allemaal begon, maar ook plekken als Barcelona, Brazilië, Australië en Dubai.

Ultra HD 4K film shots:
‘We Are Blood’ is waarschijnlijk de grootste en duurste skateboard video ooit gemaakt. Skateboarden heb je zo scherp nog nooit eerder kunnen ervaren. De hele film is gefilmd in de 4K resolutie zodat alles tot in het uiterste detail zichtbaar is. Je ziet in de film shots vanaf unieke perspectieven. Brainfarm heeft alles uit de kast getrokken: cranes, drones, helicopters, noem het maar op. Het meest opvallende is dat ze één ding hebben geschrapt waar skate video’s bekend om staan. In de hele video is geen enkel fisheye shot gebruikt.

Geluid dat je oren doet laten kraken:
Een ander opvallend ding in de film was het geluid, fenomenaal. In de film is gebruik gemaakt van Dolby 5.1 geluid. Of het aan de bioscoop lag waar wij zaten of aan de film weten we eigenlijk niet. Zo hebben we het heerlijke geluid van skateboarden nooit eerder kunnen ervaren.

we are blood 2

Riders in We Are Blood:
Voor veel skaters niet heel onbelangrijk. Welke skaters zie je in de video? Hoofdzakelijk gaat de video over Paul Rodriguez. Hate it, or love it. In het begin van de video zie je, zoals je ondertussen gewend bent van P-Rod een klein stukje acteren. Verder hoor je in de loop van de film veel voice-overs van P-Rod die het verhaal van ‘We Are Blood’ vertelt. Qua skaten zie je veruit het meest van de Braziliaanse Tiago Lemos. We durven met zekerheid te zeggen dat we de komende tijd veel meer van zien van hem: technisch, hammers en een goede attitude. Daarnaast zie je footage van Anthony Pappalardo, maar ook een legend als Jamie Thomas komt aan bod. Denk verder aan rijders als Jordan Maxham, Clive Dixon, Boo Johnson, Shane O’Neill, Omar Salazar, Sean Malto, Theotis Beasley en meer.

Bekijk hem in de bioscoop:
‘We Are Blood’ is een film die je in full effect moet ervaren. De Ultra HD 4K film shots en het fenomenale geluid kun je waarschijnlijk thuis niet ervaren, simpelweg om dat je de middelen er niet voor hebt. De film draait op vrijdag 28 augustus in het Tuschinski Theater in Amsterdam. Wij raden je zeker aan de film daar te gaan kijken.

Europese Première bij Tuschinski in Amsterdam:
Vrijdag 28 Augustus draait de film bij Tuschinski in Amsterdam. Speciaal voor de première zullen ook regisseur Ty Evans en een aantal Mountain Dew rijders waaronder Sean Malto, Chris Colbourn en Jordan Maxham aanwezig zijn. Kaarten voor ‘We Are Blood’ in Tuschinski zijn hier verkrijgbaar!

we are blood photo

Bekijk ook:
28 t/m 30 Augustus: Dew Tour AM Series Amsterdam